شناسهٔ خبر: 17256 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش ۷ درجه‌ای دمای پایتخت طی روزهای آتی/آغاز بارش‌ها در غالب مناطق کشور

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارندگی در غالب مناطق کشور از کاهش ۷درجه ای دما در پایتخت طی روزهای آتی خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: سامانه بارشی فعال در نوار غربی، سواحل شمال، استان های واقع در دامنه های جنوبی و شرقی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی و بخش هایی از جنوب و مرکز کشور بارندگی را ایجاد کرده است و روی مناطق کوهستانی شمال غرب، زاگرس و البرز بارش ها به شکل برف خواهد بود، برای مناطق جنوبی با رعد و برق و برای مناطق مستعد همراه با تگرگ تداوم پیدا می کند.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش ها در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، شمال غرب فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: از اواخر وقت روز دوشنبه ضمن کاهش بارش در غرب و جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دمای هوا در این مناطق کاسته می شود. همچنین نفوذ هوای سرد از فرداشب دمای هوا را در شمال غرب و سواحل شمال کاسته و موجب تشدید بارش ها بویژه برای سواحل غربی دریای خزر خواهد شد.

این کارشناس گفت: ماندگاری هوای سرد را برای نیمه شمالی و غربی تا آخر هفته پیش بینی می کنیم. دوشنبه و سه شنبه، خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود که برای تهران نیز انتظار داریم روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمانی ابری همراه با بارندگی داشته باشند.

وی در پایان گفت: بارش ها در تهران در مناطق مرتفع به شکل برف خواهد بود. بیشینه دمای تهران ۱۲، فردا ۹ و سه شنبه ۵ و کمینه دمای فردا صبح نیز به ۵ درجه سانتگیراد می رسد. /

نظر شما